سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش برنامه نویسی (پایتون)

پایتون چیست ؟

امروزه تعداد زیادی زبان های برنامه وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خودشان را دارند.یکی از این زبان های برنامه نویسی پایتون است که روز به روزمحبوبیت آن بین افرد بیشتر میشود. این زیان برنامه نویسی برای انجام کارهای بسیار زیادی نظیر: برنامه نویسی هوش مصنوعی - توسعه وب - ساخت اپلیکیشن های موبایل و... استفاده می شود. در ادامه با آموزش برنامه نویسی پایتون می پردازیم.

زبان برنامه نویسی پایتون چیست ؟

در این بخش می خواهیم به اصلی ترین ویژگی برنامه نویسی پایتون بپردازیم.مهم ترین ویژگی این زبان <<سادگی و آسانی>> آن است این ویژگی یکی از مهم ترین گزینه برای کسانی است که قصد دارند برای اولین بار به آموزش برنامه نویسی بپردازند.پایتون را خیلی سریع و آسان میتوان یاد گرفت و میاوان به سرعت شروع به کد نویسی آن کرد.سادگی این زبان بزنامه نویسی به منظور ضعیف بودن آن نیست بلکه یک زبان برنامه نویسی مفسری چند منظوره و سطح بالا است که از شی گرایی و برنامه نویسی ساختار یاقته پشتیبانی کامل را انجام می دهد.

زبان برنامه نویسی پایتون چه ویژگی هایی دارد ؟

این زبان برنامه نویسی ب طور گسترده در دنیا استفاده میشود و برای آن تفاوتی ایجاد نمیکند که هدف شما از استفاده از آن ساخت اپلیکشین هوش مصنوعه و یا... است به بهترین نحو از تمام آنها پشتیبانی می کند.

پایتون زبان قدرتمند و منعطف است که ساختار بسیار منظم دارد و کد نویسی در آن ساده و آسان است.

برخلاف برخی زبان های برنامه نویسی رایج دیگر که بلاک های کد در آکولاد تعریف میشود ( به ویژه زبان هایی که از گرامر سی پیروی میکنند) در زبان پایتون از نویسه فاصله وجلو بردن متن برنامه برای مشخص کردن بلاک های کد استفاده می شود. به این معنی که تعدادی یکسان از نویسه فاصله در ابتدای سطر های هر بلاک کد قرار میگیرند و این تعداد در بلاک های کد به صورت خودکار ظاهری مرتب دارند .

شیء گرایی :

نکته ای که جال است این است که امکان استفاده از کدی که در پایتون نوشتیم در زبان های دیگی مثل c++   و java   وجود دارد در حقیقت کار چسباندن قطعات کد جدا و نوشتن بدنه ی اصلی به عهده ی پایتون است.

قابلیت حمل :

چون پایتون با زبان قابل حمل c نوشته شده می تواند به صورت مجازی روی هر پردازشگری اجرا شود.

درونی ساز و گسترش :

پرکاربرد ترین و قوی ترین ویژگی پایتون است.شما می توانید قطعه کد را در زبانی مثل سی پلاس پلاس و جاوا نوشته سپس آن را در برنامه نوشته شده با پایتون استفاده کنید یا میتوان از تابع کتابخانه ای  و کامپوزیت هایی چون api com  استفاده کرد. میتوان از کد های پایتون هم در زبان های دیگر استفده کرد.

یادگیری آسان :

محدود بودن کلید واژه ها همچنین ساختار و دستور نگارشی ساده ی آن نقش اساسی در یادگیری سریع این زبان می کند.

خوانایی بالا :

کد پایتون فوق العاده صریح تعریف شده است وخوانایی آن آسان است.

قابلیت نصب آسان :

پایتون می تواند بر روی طیف وسیعی از محیط های سخت افزاری اجرا شود و دارای یک رابط می باشد که برای تمام محیط ها یکسان است.

برای آموزش برنامه نویسی پایتون کلیک کنید.